Leden 2012

Objeveny zcela nové konceptové kresby pro Trespasser

24. ledna 2012 v 16:55 | Alfaraptor |  Trespasser BETA
V sobotu se mi povedlo odkrýt další kus z historie Trespasseru. Konečně se mi podařilo sehnat výtisk časopisu Score číslo 60, v němž se objevila (u nás zřejmě jediná, zato však velmi pozitivní) recenze na tuto hru. Největším překvapením však byly úplně neznámé kresby návrhů, o kterých zatím nikdo neměl ani tušení. Zde jsou:


Harrold Greenwood


Známý to lapka a nešťastník lačnící po tajemstvích InGenu konečně získává konkrétnější podobu. Na kresbě je patrné, že mu tvůrci původně plánovali nechat i nějaké to oblečení. Ve finální verzi však použili pouze obyčejnou kostru bez šatů. Za zmínku stojí také povšimnutí, že se Greenwoodova levá noha ztrácí pod vodní hladinou. Zřejmě tedy byla tato oblast zaplavena



Brána do Pine Valley


Jak můžete vidět, brána úspěšně přežila všechna výběrová řízení až do finální verze. To se však bohužel nedá o oblasti, do které vedla.



Ascent


Pravděpodobně náhodný kus krajiny severnější oblasti ostorva. Člen fóra TresCom vystupující pod přezdívkou LtSten vytvořil také barevnou verzi obrázku.





Mrtvý lovec


Podobně jako Greenwood i pozůstatky lovců měly původně obsahovat i kusy oblečení. Částečně oblečený model se objevil v pouze v jedné betaverzi. Každopádně alespoň levá ruká přečkala všechny těžkosti až do finální verze.







(Ilustrace: časopis Score č. 60, kolorace: LtSten, foto: archiv autora)

Povídka Archa

18. ledna 2012 v 20:39 | Alfaraptor
Autor spřáteleného blogu tellmeastory.blog.cz nedávno zveřejnil krátké dílko s názvem Archa. V tomto příběhu navštívíme svět, který byl zničen genovým inženýrstvím a už dávno nepatří člověku. Mladík jménem Karel žijící v Praze nebo spíše v tom, co z ní zbylo, musí každý den bojovat o holý život s tvory děsivějšími než smrt. Jednoho dne však přijde zásadní změna... Povídka je částečně inspirována událostmi z Jurského parku a Trespasseru.


Odkaz na povidku:




Linstradova vztduchová puška

7. ledna 2012 v 19:36 | Alfaraptor |  Ztracený svět: Jurský park
Tady je slíbený článek pro HAASe:

Tato fiktivní zbraň byla součástí výbavy Hammondovy záchranné expedice. Jako střelivo využívala neslyšitelné šipky napuštěné jedem homolice druhu Conus purpurascens. Mohli jste ji vidět ve scéně, kde ji Eddie Carr na lodi ukazuje Ianu Malcolmovi. Eddie se ji později pokusí použít při útoku Tyrannosaura, ale její hlaveň mu uvízne v síti a Eddie tak sknočí jako potrava tyrannosauřího páru.


Zde je přepis rozhovoru Iana a Eddieho o této zbrani:


Eddie Carr: Lindstradtova vzduchovka. Je to na neslyšitelné Flugerovy šipky.
Dr. Ian Malcolm: Funguje líp než satelitní telefon?
Eddie Carr: Dokonale. Obsahují jed Conus purpurascens z jihomořských měkkýšů. Nejúčinnější neurotoxin na světě. Je daleko rychlejší než všechna naše nervová spojení dohromady. Takže zvíře lehne ještě dřív než něco - Plť! - ucítí.
Dr. Ian Malcolm: Co protijed?
Eddie Carr: Třeba kdyby ses postřelil? To nedělej. Byl bys mrtvý než by sis něco uvědomil.



Máte i vy ostatní zájem o další článek na přání? První návrh napsaný v komentářích pod článkem bude tématem přištího článku.


(Foto: archiv autora)

Trespasser a já

7. ledna 2012 v 10:56 | Alfaraptor |  Základní informace
No, ono toho vlastně ani není moc co říct. S Trespasserem jsem se poprvé stekal v roce 2005. Bylo to jedno video na YouTube ukazující souboj Tyrannosaura a Stegosaura v levelu Lab. Tehdy jsem si říkal: "Co je to za hrozně vypadající hru?" Tehdy jsem však ještě o nějakém Trespasseru neměl ani potuchy. Hru jsem si poprvé zahrál v roce 2006 a hned mě opravdu chytila. Atmosféra byla celkem děsivá - naprostá volnost pohybu v realisticky vyhlížejícím prostředí, kde nebylo vůbec možné zjistit, odkud vyrazí další raptor nebo jiný dravec. Z mého prvního hraní pochází i video šílené létající skříně z levelu InGen Town. Už během procházení jednotlivými levely mi ale přišlo divné, proč jsou některé lokace jakoby nesmyslně zpřházené a na sebe nenavazující. Nejnápadnější to bylo právě v InGen Town, ten končí na poměrně vyvýšeném místě. Na něj navazující level Lab začínal naopak velice nízko. Bylo tedy zřejmé, že mezi nimi něco chybí. Pokoušel jsem se zjistit o tom něco na internetu a narazil jsem na TresCom, mezinárodní komunitu fanoušků Trespasseru. Jejich stránky mě velice ohromily a staly se velice dobrým zdrojem informací. Od roku 2009 jsem členem této komunity. Docela mě překvapilo, že je u nás Trespasser poměrně neznámý pojem. Proto ve stejný rok započal svoji aktivitu i tento blog založený už v roce 2008. Od té doby má poměrně stálou a hojnou fanouškovskou základnu a věřím, že tomu tak bude i nadále.

Článek na přání

6. ledna 2012 v 14:22 | Alfaraptor
Tomu z Vás, kdo jako první napíše do komentářů, napíšu článek na přání.

Nový nadějný projekt: Všechny levely Trespasseru v jednom

2. ledna 2012 v 10:33 | Alfaraptor |  Trespasser remake (CryEngine)
Na konci prosince se na stránkách největší mezinárodní komunity Trespasseru s názvem TresCom objevila zpráva, že se pracuje na splnění jedené z vůbec prvních myšlenek vývojářů hry: spojení všech levelů do jednoho obrovského. Avšak postupem času, nízkým rozpočtem a váznoucí komunikací mezi jednotlivými vývojářskými odděleními byl ostrov rozdělen na menší úseky, v nichž bylo primárním cílem dojít z bodu A do bodu B. Tato modifikace má za cíl začlenit do mapy ostrova i zbylé dva dosud v Trespasseru neviděné levely - Plantation House, v němž bylo během výzkumu pro tento projekt obejeveno několik dost podstaných informací a Plains, jediný nejméně lineární level.

Obrazová dokumentace:


Obr. č.1: Pohled na geometrickou mapu ostrova směrem od hory Mt. Watson




Obr. č. 2: Pohled na geometrickou mapu ostrova směrem od oblasti levelu Beach




Obr. č. 3: Pohled na celý ostrov shora s rozmístěním všech levelů


(Foto: trescomforum.org, upravil: Alfaraptor)