Červenec 2011

Příběh Trespasseru podle původního scénáře

31. července 2011 v 12:31 | Alfaraptor |  Trespasser seriál
Tento seriál se bude snažit co nejvěrněji přiblížit původní podobuTrespasseru, která byla popsána v prvotním scénáři a seznamu hlasových komentářů pro tuto hru. Pokusí se vás tedy provést i částmi ostrova, jenž se ve hře neobjevily jako například levely Plains nebo Plantation House. V celé sérii by se měla objevit většina hlasových komentářů ze hry spolu s původní hudbou od Billa Browna. Jelikož se jedná pouze o amatérský projekt, doufám, že omluvíte případné chyby a nedostatky, které se v jednotlivých dílech mohou objevit. Jako ochutnávku můžete shlédnout krátký úvod, který je rovněž upraven. (Pokud se vám ve videu nezobrazují titulky, klikněte na ikonu CC v menu přehrávání.)


Zpátky v plném provozu!

30. července 2011 v 18:51 | Alfaraptor
Dovolená skončila a blog zase přechází na plný provoz. Během tohoto týdne prudce stoupla návštěvnost - kolísala mezi 70 až 90 návštěvníky za den, což mě velice potěšilo! :) V brzké době se můžete těšit na nový, zřejmě nepravidelný seriál, jehož návrh jsem si na dovolené trochu rozpracoval.

Už známe mořského plaza!

25. července 2011 v 9:20 | Alfaraptor |  Jurassic Park od TellTale Games
Už bylo odhaleno, že záhadný mořský plaz, nový tvor ze hry Jurassic Park: The Game bude Mosasaurus. Trespasser.blog.cz vám exkluzivně jako první přináší jeho concept art a concept art jeho akvária.




PS: Vím, že jsem psal, že je blog neaktivní. Ale určitě chápete, že jsem si tuhle novinku nemohl nechat ujít.

(Foto: telltalegames.com)

Neaktivita

22. července 2011 v 17:21 | Alfaraptor
Od 23. 7. do 30. 7. 2011 bude blog neaktivní. Nicméně, pokud byste měli jakékoliv dotazy, připomínky nebo návrhy, pište je do komentářů pod tímto článkem. Děkuji za každou návštěvu tohoto blogu.

Alfaraptor


Stegociraptor (?)

21. července 2011 v 15:35 | Alfaraptor |  Videa
V tomto videu z 96. betaverze Trespasseru uvidíte velice zvlaštní chování Stegosaura. Už jste tady mohli vidět i jednoho létajícího, ale tohle je něco jiného. Aktivně útočí na Anne a při tom vydává raptoří zvuky! Bylo to způsobeno tím, že v této betaverzi měli dinosauři naprogramováno chování Velociraptorů.


2. skladba - Ambient Uneasy

20. července 2011 v 21:41 | Alfaraptor |  Soundtrack Trespasseru
Oficiální název: Ambient Uneasy (Neklidná atmosféra)
Původní výskyt: Level Jungle Road, původní umístění mayského pavilonu.
Finální výskyt: Level Jungle Road, oblast prvního havarovaného loveckého džípu.
Level Ascent 2, oblast po překonání těžko zdolatelných bílých kamenů



Mírná, zdánlivě uklidňující skladba, ze které je ale cítit, že cosi není v pořádku.





Místo původního výskytu:

(není přesně definované, chybí podklady)



Místa finálního výskytu:




(Foto: archiv autora)

Dinosauří umělá inteligence

18. července 2011 v 13:15 | Alfaraptor
Umělá inteligence (dále už jen AI = Artificial Intelligence) každého dinosaura v Trespasseru měla zahrnovat širokou škálu emocí: strach, radost, vztek, hlad, žízeň a mnohé další. Dinosauři tak mohli na hráče nebo mezi sebou reagovat podle toho, jakou měli náladu. Bohužel kvůli mnoha systémovým chybám zvířata měnila náladu neuvěřitelně rychle, což jim znemožňovalo pohyb a uskutečnění jakékoliv akce. Tento nedostatek byl nakonec "vyřešen" tak, že se všechny emoce snížily na nulu a jediný vztek se zvýšil na maximum. Tímto způsobem přišla skoro celá práce vývojářů nazmar a proto všichni dinosauři jednají tak přímočaře. Útočí na hráče a ostaní dinosaury jakmile se dostanou do jejich blizkosti a po zabití (pokud jsou to masožravci) se na nich živí.
Avšak existují i dinosauři, kteří se této radikální změně vyhnuli. Ve finální verzi jsou to čtyři Velociraptoři - tři v levelu Industrial Jungle: jeden v části lesa mezi jezírkem a vrakem náklaďáku, další dva v kaňonu za troskami helkoptéry BioSynu. Poslední raptor se nachází v Testovacím levelu. Tito se od ostatních liší tím, že vůbec neútočí, pouze přijdou a očichají vás. Je to způsobeno tím, že tito raptoři v sobě mají naprogramovaný hlad a vztek snížený na nulu. Zaútočí pouze, když jsou k tomu vyprovokováni - tedy pokud do nich střelíte.
* Zatím nevím, kolik podobných zvláštností v chování dinosaurů obsahuje Trespasser beta 96, ale brzy by se tu měly tyto informace objevit.
(Foto: archiv autora)

Allosauří záhada

14. července 2011 v 22:21 | Alfaraptor |  Zvláštní a nevysvětlené
Allosaurus patří k nejzáhadnějším dinosaurům v Trespasseru vůbec. Jediné svědectví o jeho existenci na ostrově máme v podobě 6 neúplných koster (4 v levelu Jungle Road a 2 v levelu Industrial Jungle). Tito dravci patřili mezi nejnebezpečnější dravce své doby (Jura - před 155 až145 milony let). Přesto je velice pavděpodobné, že na ostrově celá populace vymřela. Koneckonců i sám John Hammond ve svých memoárech píše: "Ne všechny původní druhy přežily; nakonec se jich jen pár přizpůsobilo novému světu." Zdá se, že právě Allosauři patří mezi ty méně přizpůsobivé. Co tedy vedlo k jejich vyhynutí?

Pro začátek si musíme uvědomit, že Allosauři sdíleli územi Site B spolu se sedmi Tyrannosaury, třemi smečkami Velociraptorů a neznámým počtem Albertosaurů (bráno pouze v rámci Trespasseru, ne filmů). Tak velký počet dravců potřebuje dostatek vhodné kořisti. To vedlo například k boji o kořist mezi Albertosaury a Tyrannosaury, do jejichž jídelníčku patří kachnozobí dinosauři jako Parasaurolphus, čímž počet Albertosaurů na ostrově prudce klesl (Anne na ostrově potkává pouze tři tyto dravce). Allosauři se ve své době živili širokou škálou zvířat - od drobných ornitopodů až po ohromné sauropody. Avšak na Site B bylo snadné kořisti velice málo. Nebezpeční Stegosauři a Triceratopsové by si snadno poradili s dotrírajícíim dravci. A na ohromné Brachiosaury by si dovolili pouze ve velkém počtu. Zřejmě se živili jen mladými zvířaty a zbytky, které zůstaly po silnějších masožravcích. Ti je také pravděpodobně postupně vytlačili do oblastí chudších na lehce získatelnou kořist. Allosauři tak v hierarchii potravního řetězce ztratili pozici vrcholových predátorů a skončili jako živořící mrchožrouti. Příkladem mohou být kostry dvou Allosaurů ve skalnaté roklině, která možná sloužila jako občasné koryto řeky nebo potoka. Hledali zde zbytky uhynulých zvířat, které sem zanesla voda. Jednoho z nich zde pravděpodobně zastihla smrt v podobě lovce, jehož kostra a poničené auto se stopami po boji leží nedaleko.

Druhý, o pár metrů dál, mohl být napaden smečkou Velociraptorů nebo mohl zahynout při útoku na helikoptéru BioSynu.

Vypadá to však, že i přes nepřízeň osudu tato šestice (nebo její většina) přežila až do příjezdu lovecké expedice InGenu v roce 1997. Důkazem jsou stopy po čelistech a tříprsté škrábance předních končetin na střechách mnoha loveckých džípů.* S největší pravděpodobností se jedná o Allosauří stopy. Proč? Protože k Velociraptorovi (ani k alfasamici, ta se zdržovala na severu ostrova) se velikostně nehodí a ostatní dva druhy dravců mají na předních končetinách pouze prsty dva.

Allosauři zřejmě útočili na džípy kvůli vidině snadné kořisti, kterou představovali lidští lovci. V levelu Jungle Road máme důkazy o napadení dvou džípů, v Industrial Jungle dokonce tří.
Při útocích byly ztráty zřejmé na obou stranách. V celé oblasti Jungle Road se nacházejí čtyři kostry Allosaurů, dva vraky džípů a jedna kostra člověka. Není zcela jisté, jak tito Allosauři zahynuli. Buď na zranění způsobená půškami nebo na zranění způsobená mezi sebou navzájem, jak se snažili získat si pro sebe co nejvíc kořisti.


* Někdo by mohl namítat, že se stejné džípy objevují i za Městečkem v levelu InGen Town a v levelu Ascent 1. Skutečností je, že si vývojáři usnadnili práci a místo, aby použili jinou z mnoha verzí, které se dají najít v takzvaných "sklepech" v každém levelu, použili pouze tento model.


(Foto: archiv autora)

Zvířena Jurassic Park: The Game

9. července 2011 v 20:28 | Alfaraptor |  Jurassic Park od TellTale Games
I když nám právě začala okurková sezóna, máme tady jednu zajímavost. Ve velice očekávané hře JP:TG se se skutečnou platností objeví nějaký druh vyhynulého mořského plaza. Bližší informace zatím nejsou známy. Spolu s Troodonem je dalším tvorem, který se neobjevil na seznamu pravěkých zvířat (už ne jen dinosaurů).


V současnosti jsou ve hře potvrzení tito tvorové:

Tyrannosaurus
Triceratops
Velociraptor
Parasaurolophus
Dilophosaurus
Troodon
"neznámý mořský plaz"


Video, ve kterém se informace o zatím neznámém vodním plazovi objevila si můžete prohlédnout zde:




Výlet do hlubin

6. července 2011 v 21:37 | Alfaraptor a Isla-Nublar-Crew |  Zajímavosti
Toto naše společné dílko je důkazem toho, co se dá vytvořit jen tak bez přípravy během obyčejné konverzace. Základem byla původní myšlenka vývojářů Trespasseru. Jednalo se o to, že pokud by se Anne pokusila na začátku hry plavat na širé moře, tak by ji po určité vzdálenosti sežral nějaký vyhynulý vodní predátor. No a my jsme na toto téma vymysleli krátkou humornou básničku, která popisuje střet Anne s tímto tvorem. Přeji příjemné a zábavné počtení. :)

Výlet do hlubin

Něžné vlny písek hladí,
Anne to ke koupeli svádí.

Ta však na nic nečeká,
po chvíli se vysvléká.

Nedělá z toho cavyky,
chce plavat do Ameriky.

Voda ji na těle přijemně hřeje,
dole pod ní se však cosi děje.

Když tu vlnu zahlédne,
a zpoza ní hrb vykoukne.

Hřbet se z vody vynořil,
jako blesk ji udeřil.

Šedá kůže - je to slon?
Kdepak, Liopleurodon!

Dravčí hlava veliká,
zuby má jak kvaltpáka.

Tvor šeredný to jako noc,
Anne zkouší volat o pomoc.

Nohu dravec v hubě svírá,
lačným zrakem na ni zírá.
To už ji však v hloubku táhne,
nikdo ji z ní nevytáhne.

Potom během chvilinky
polykala bublinky.

Letadlo ji vezlo k ráji,
teď je ale všecko v háji.